I vasi filtranti vietnamiti ponu ancu esse ghjucati in parechji modi!

I vasi filtranti vietnamiti ponu ancu esse ghjucati in parechji modi!

A pignatta filtrante vietnamita hè un utensile di caffè speciale per i vietnamiti, cum'è a pignatta Mocha in Italia è a pignatta Türkiye in Turchia.

Sè guardemu solu a struttura di i vietnamitivasettu di filtru à goccia, saria troppu simplice. A so struttura hè principalmente divisa in trè parti: u filtru più esternu, u separatore d'acqua di a piastra di pressione è u coperchio superiore. Ma fighjendu u prezzu, aghju paura chì questu prezzu ùn cumprerà micca altri utensili di caffè. Cù u so vantaghju di prezzu bassu, hà vintu l'amore di parechje persone.

Vasi di gocciolamentu vietnamiti

Prima, parlemu di cumu stu vietnamita usa sta pignatta. U Vietnam hè ancu un paese pruduttore maiò di caffè, ma produce Robusta, chì hà un gustu amaru è forte. Cusì a ghjente lucale ùn s'aspetta micca chì u caffè abbia sapori cusì ricchi, volenu solu una tazza simplice chì ùn sia micca troppu amara è chì possa rinfrescà a mente. Cusì (in u passatu) ci eranu parechji caffè à latte condensatu fatti cù pignatte à goccia per e strade di u Vietnam. U metudu hè ancu assai simplice. Mette un pocu di latte in a tazza, poi mette u filtru à goccia sopra a tazza, versate acqua calda è coprite cù un coperchio finu à chì a goccia di caffè sia cumpleta.

In generale, i grani di caffè usati in i pignatti vietnamiti sò principalmente cuncintrati in amarezza. Dunque, se aduprate grani di caffè ligeramente tostati cù acidu di frutti fiurali, i pignatti vietnamiti ponu avè un bon gustu?

Macchina per u caffè à goccia Vietnamita

 

Capimu prima u principiu d'estrazione di u filtru di goccia vietnamita. Ci sò parechji buchi in fondu à u filtru, è à u principiu, sti buchi sò relativamente grandi. Sè u diametru di a polvere di caffè hè più chjucu di stu foru, ste polveri di caffè ùn cascanu micca in u caffè. In fatti, i fondi di caffè cascheranu, ma a quantità cascata hè menu di quella prevista perchè ci hè un separatore d'acqua à piastra di pressione.

Dopu avè messu a polvere di caffè in u filtru, appiattitela delicatamente, è poi mette u separatore d'acqua di a piastra di pressione orizzontalmente in u filtru è appughjallu fermamente. In questu modu, a maiò parte di a polvere di caffè ùn cascherà micca. Se a piastra di pressione hè pressata fermamente, e gocce d'acqua goccioleranu più lentamente. Ricumandemu di appughjà à a pressione più forte pussibule, in modu da ùn avè micca da cunsiderà a variabile di stu fattore.

Infine, cuprite u coperchiu superiore perchè dopu avè iniettatu l'acqua, a piastra di pressione pò galleggià cù l'acqua. Cuprire u coperchiu superiore serve à sustene a piastra di pressione è impedisce ch'ella galleggi. Certe piastre di pressione sò avà fissate per torsione, è questu tipu di piastra di pressione ùn richiede micca un coperchiu superiore.

Caffettiera à goccia Vietnamita

In fatti, videndu questu, a pignatta vietnamita hè un tipicu utensile di caffè à goccia, ma u so metudu di filtrazione à goccia hè un pocu simplice è rudimentale. In questu casu, basta chì truvemu u gradu di macinazione, a temperatura di l'acqua è u rapportu adatti, u caffè torrefattu ligeramente pò ancu pruduce un gustu deliziosu.

Quandu si facenu esperimenti, avemu soprattuttu bisognu di truvà u gradu di macinazione, perchè u gradu di macinazione affetta direttamente u tempu di estrazione di u caffè à goccia. In termini di proporzione, usemu prima 1:15, perchè questu rapportu hè più faciule per estrarre una velocità di estrazione è una cuncentrazione ragionevuli. In termini di temperatura di l'acqua, useremu una temperatura più alta perchè e prestazioni d'isolamentu di u caffè à goccia vietnamita sò scarse. Senza l'influenza di l'agitazione, a temperatura di l'acqua hè u metudu u più efficace per cuntrullà l'efficienza di l'estrazione. A temperatura di l'acqua aduprata in l'esperimentu era di 94 gradi Celsius.

Macchina di caffè vietnamita

A quantità di polvere aduprata hè di 10 grammi. A causa di a piccula superficia inferiore di u vasettu di u filtru à goccia, per cuntrullà u spessore di u stratu di polvere, hè fissatu à 10 grammi di polvere. In fatti, si ponu aduprà circa 10-12 grammi.

A causa di a limitazione di a capacità di u filtru, l'iniezione d'acqua hè divisa in duie tappe. U filtru pò cuntene 100 ml d'acqua à a volta. In a prima tappa, si versanu 100 ml d'acqua calda, è dopu si copre u coperchiu superiore. Quandu l'acqua scende à a mità, si iniettano altri 50 ml, è si copre di novu u coperchiu superiore finu à chì tutta a filtrazione à goccia sia cumpletata.

Avemu realizatu testi nantu à grani di caffè ligeramente tostati da l'Etiopia, u Kenya, u Guatemala è u Panama, è infine avemu bluccatu u gradu di macinazione nantu à a scala 9,5-10,5 di l'EK-43. Dopu avè setacciatu cù un setacciu n. 20, u risultatu era circa trà 75-83%. U tempu d'estrazione hè trà 2-3 minuti. U caffè macinatu grossolanamente hà un tempu di gocciolamentu più cortu, rendendu l'acidità di u caffè più pronunciata. U caffè macinatu più fine hà un tempu di gocciolamentu più longu, risultendu in una dolcezza è un gustu megliu.


Data di publicazione: 20 d'aostu 2024