Amparatemu nantu à un utensile di caffè legendariu chì ogni famiglia italiana deve avè !
A moka hè stata inventata da l'italianu Alfonso Bialetti in u 1933. I pani di moka tradiziunali sò generalmente fatti di materiale d'alliage d'aluminiu. Facile à scratch è pò esse riscaldatu solu cù una fiamma aperta, ma ùn pò micca esse riscaldatu cù un cooker à induzione per fà u caffè. Dunque, oghje, a maiò parte di i vasi di moka sò fatti di acciaio inox.
U principiu di l'estrazione di cafè da una pignatta moca hè assai simplice, chì hè di utilizà a pressione di vapore generata in a pignatta più bassa. Quandu a pressione di vapore hè abbastanza alta per penetrà in u polveru di caffè, spinghjerà l'acqua calda à a pignatta superiore. U caffè estratto da una moka hà un gustu forte, una cumminazione di acidità è amarezza, è hè riccu in oliu.
Per quessa, u più grande vantaghju di una pignatta moca hè chì hè chjuca, còmuda è faciule d'operare. Ancu e donne italiane ordinarie ponu ammaistrà a tecnica di fà u caffè. È hè faciule fà u caffè cù un aroma forte è oliu d'oru.
Ma i so svantaghji sò ancu assai evidenti, vale à dì, u limitu supremu di u gustu di u caffè fattu cù una pignatta di moka hè bassu, chì ùn hè micca chjaru è luminoso cum'è u caffè artighjanali, nè hè riccu è delicatu cum'è a macchina di caffè italiana. . Dunque, ùn ci hè quasi nisuna moka in i butteghe di caffè. Ma cum'è un utensili di caffè di famiglia, hè un utensili di 100 punti.
Cumu aduprà una moka per fà u caffè?
L'attrezzi necessarii includenu: pignatta di moka, stufa à gas è cornice di stufa o cucina à induzione, grani di caffè, macina di fagioli è acqua.
1. Pour l'acqua purificata in a pignatta più bassa di a moka, cù u nivellu di l'acqua à circa 0,5 cm sottu à a valvula di pressu. Se ùn ti piace micca u gustu forte di u caffè, pudete aghjunghje più acqua, ma ùn deve micca sopra à a linea di salvezza marcata nantu à a caffettiera. Se a caffettiera chì avete acquistatu ùn hè micca etichettata, ricordate di ùn superà micca a valvula di rilievu di pressione per u voluminu di l'acqua, altrimenti pò esse periculi di sicurezza è dannu significativu à a caffettiera stessa.
2. U gradu di macinazione di u caffè deve esse un pocu più grossu di quellu di u caffè italianu. Pudete riferite à a dimensione di u spaziu in u filtru di u cisterna di polvera per assicurà chì e particelle di caffè ùn cascanu micca da a pignatta. Versa lentamente a polvere di caffè in u tank di polvere, toccu delicatamente per distribuisce uniformemente a polvere di caffè. Aduprate una tela per appiccicà a superficia di u cafè in polvere in a forma di una piccula cullina. U scopu di chjappà u cisterna di u polu cù u polu hè di evità una povera estrazione di sapori difettu. Perchè quandu a densità di cafè in polvere in u cisterna di polvere si avvicina, evita u fenomenu di l'estrazione eccessiva o l'estrazione insufficiente di qualchì cafè in polvere, purtendu à un sapore o amarezza irregolari.
3. Pone l'abbeveratoghju di u polveru in a pignatta più bassa, stringhje a parte superiore è inferjuri di a moka, è poi mette nantu à una stufa di ceramica elettrica per un calore altu;
Quandu a moka si calienta à una certa temperatura è a moka emette un sonu di "chiagnu" notevuli, indica chì u caffè hè statu fattu. Pone a stufa di ceramica elettrica à u focu bassu è apre a tapa di a pignatta.
5. Quandu u liquidu di caffè da u bollitore hè a mità fora, spegne a stufa elettrica di ceramica. U calore residuale è a pressione di a moka spinghjerà u liquidu di caffè restante in a pignatta superiore.
6. Quandu u liquidu di cafè hè stata estratta à a cima di a pignatta, pò esse versatu in una tazza à u gustu. U cafè estratto da una moka hè assai riccu è pò estratti Crema, facendu u più vicinu à l'espresso in u gustu. Pudete ancu mischjà cù una quantità approprita di zuccaru o latte per beie.
Tempu di Postu: Set-27-2023