Ancu s'è i sifoni ùn sò micca diventati u metudu d'estrazione di caffè mainstream oghje per via di u so funziunamentu ingombrante è di u so longu tempu d'usu. Eppuru, ancu cusì, ci sò sempre parechji amichi chì sò prufundamente affascinati da u prucessu di fà u caffè in sifone, dopu tuttu, visualmente parlante, l'esperienza ch'ellu porta hè veramente senza paragone! Non solu què, ma u caffè à sifone hà ancu un sapore unicu quandu si beie. Dunque oghje, spartemu cumu fà u caffè à sifone.
Ci vole à nutà chì per via di a pruduzzione straordinaria di caffè in sifone, prima di l'usu formale, ùn avemu micca solu bisognu di capisce u so principiu di funziunamentu, ma ancu di svelà alcune di e so idee sbagliate, è di ricunnosce è evità operazioni incorrette per evità u risicu di fà splode a pignatta durante l'usu.
È una volta chì ci familiarizemu cun tuttu què, scopriremu chì a pruduzzione è l'usu di e caffettiere à sifone ùn sò micca cusì difficili cum'è imaginemu, ma piuttostu un pocu divertenti. Lasciami prima presentà vi u principiu di funziunamentu di una caffettiera à sifone!
Principiu di u sifone
Ancu s'ellu hè grossu, u pote di sifone hè chjamatu pote di sifone, ma ùn hè micca estrattu da u principiu di u sifone, ma da a differenza di pressione generata da l'espansione è a cuntrazione termica! A struttura di un pote di sifone hè principalmente divisa in una staffa, un pote inferiore è un pote superiore. Da a figura sottu, pudemu vede chì a staffa di u pote di sifone hè cunnessa à u pote inferiore, ghjucendu un rolu di fissazione è supportu; U pote inferiore hè principalmente adupratu per cuntene liquidi è scaldalli, è hè di forma approssimativamente sferica per ottene un riscaldamentu più uniforme; U pote superiore, invece, hè di forma cilindrica cù un tubu sveltu chì si estende. A parte cuntratta di u tubu avarà un anellu di gomma, chì hè un puntu di supportu assai impurtante.
U prucessu d'estrazione hè assai simplice. À l'iniziu, riempiremu u pote inferiore d'acqua è u scalderemu, è dopu metteremu u pote superiore in u pote inferiore senza strettezza. Quandu a temperatura aumenta, l'acqua si espande è accelera a so cunversione in vapore acqueo. À questu puntu, tapperemu strettamente u pote superiore per creà un statu di vacuum in u pote inferiore. Dopu, stu vapore acqueo comprimerà u spaziu in u pote inferiore, pruvucendu chì l'acqua calda in u pote inferiore culli continuamente in a tubazione per via di a pressione. Durante u tempu chì l'acqua calda hè sopra u pote, pudemu cumincià à versà i fondi di caffè per una estrazione mista.
Dopu chì l'estrazione hè cumpletata, pudemu caccià a fonte d'ignizione. A causa di a diminuzione di a temperatura, u vapore acqueo in u vasu inferiore cumencia à cuntrae, è a pressione torna à a nurmalità. In questu mumentu, u liquidu di caffè in u vasu superiore cumencia à scorrere torna à u stratu inferiore, è a polvere di caffè in u liquidu di caffè serà bluccata in u vasu superiore per via di a presenza di u filtru. Quandu u liquidu di caffè scorre cumpletamente in ghjò, hè u mumentu chì l'estrazione hè cumpletata.
Idee sbagliate nantu à i vasi à sifone
A causa di u fattu chì a pratica più cumuna per u caffè à sifone hè di fà bollire l'acqua in a pignatta inferiore finu à chì appariscenu spessu grandi bolle prima di inizià u prucessu di estrazione, a maiò parte di a ghjente crede chì a temperatura di l'acqua di estrazione per u caffè à sifone hè di 100 ° C. Ma in realtà, ci sò duie idee sbagliate quì. A prima hè a temperatura di l'acqua di estrazione di u caffè à sifone, micca 100 ° C.
In a pratica tradiziunale, ancu s'è a pignatta inferiore hè riscaldata finu à chì e bolle cuntinueghjanu à emerge, l'acqua calda à questu puntu ùn hà ancu righjuntu u so puntu d'ebullizione, à u più intornu à 96 ° C, semplicemente perchè l'esistenza di a catena d'ebullizione improvvisa accelera a generazione di bolle. Dopu, dopu chì l'acqua calda in a pignatta attuale hè trasferita à a pignatta superiore per via di a pressione, l'acqua calda perderà di novu temperatura per via di u materiale di a pignatta superiore è di l'assorbimentu di calore di l'ambiente circundante. Attraversu a misurazione di l'acqua calda chì ghjunghje à a pignatta superiore, hè statu trovu chì a temperatura di l'acqua era solu intornu à 92 ~ 3 ° C.
Un'altra misconcepzione vene da i nodi furmati da e differenze di pressione, ciò chì ùn significa micca chì l'acqua deve esse riscaldata à ebullizione per pruduce vapore è pressione. L'acqua evapora à qualsiasi temperatura, ma à temperature più basse, a velocità di evaporazione hè più lenta. Sè tappemu bè a pignatta superiore prima di bolle frequenti, allora l'acqua calda serà ancu spinta versu a pignatta superiore, ma à una velocità relativamente più lenta.
Vale à dì, a temperatura di l'acqua d'estrazione di u sifone ùn hè micca uniforme. Pudemu determinà a temperatura di l'acqua aduprata in basa à u tempu d'estrazione impostu o à u gradu di torrefazione di u caffè estrattu.
Per esempiu, sè vulemu estrae per un periodu di tempu più longu o estrae un caffè torrefattu ligeru difficiule da estrae, pudemu aduprà una temperatura relativamente alta; Sè i grani di caffè estratti sò torrefatti più in prufundità o sè vulete estrae per un periodu di tempu più longu, pudete abbassà a temperatura di l'acqua! A cunsiderazione di u gradu di macinazione hè a listessa. Più longu hè u tempu di estrazione, più prufonda hè a cottura, più grossa hè a macinazione, più cortu hè u tempu di estrazione, è più superficiale hè a cottura, più fina hè a macinazione. (Nutate bè chì ùn importa micca quantu grossa hè a macinazione di u sifone, serà più fina di a macinazione aduprata per u sciacquu manuale)
Strumentu di filtru per u sifone
In più di a staffa, di a pignatta superiore è di a pignatta inferiore, ci hè ancu un picculu puntellu piattu in a pignatta di u sifone, chì hè u dispusitivu di filtrazione cunnessu à a catena di ebullizione! U dispusitivu di filtrazione pò esse equipatu cù diversi filtri secondu e nostre preferenze, cum'è carta da filtru, tela di filtru di flanella, o altri filtri (tessutu non tissutu). (A catena di ebullizione improvvisa hà parechji usi, cum'è aiutà ci à osservà megliu i cambiamenti di temperatura di l'acqua, impedisce l'ebullizione, ecc. Dunque, da u principiu, avemu bisognu di piazzà currettamente a pignatta superiore.)
E differenze trà sti materiali ùn cambianu micca solu a velocità di infiltrazione di l'acqua, ma determinanu ancu u gradu di ritenzione di l'oliu è di e particelle in u liquidu di u caffè.
A precisione di a carta da filtru hè a più alta, dunque quandu l'usemu cum'è filtru, u caffè in pignatta à sifone pruduttu avarà una pulizia relativamente alta è un forte ricunniscenza di i sapori quandu si beie. U svantaghju hè chì hè troppu pulitu è manca di l'anima di una pignatta à sifone! Dunque, in generale, quandu facemu u caffè per noi stessi è ùn ci importa micca u fastidiu, ricumandemu di utilizà un pannu di filtru di flanella cum'è strumentu di filtrazione per u caffè in pignatta à sifone.
U svantaghju di a flanella hè chì hè cara è difficiule da pulisce. Ma u vantaghju hè chìHà l'anima di una pignatta à sifone.Pò mantene l'oliu è alcune particelle di caffè in u liquidu, dendu à u caffè un aroma più riccu è un gustu dolce.
A sequenza di alimentazione di polvere di u sifone
Ci sò dui modi per aghjunghje polvere à u caffè à sifone, chì sò "prima" è "dopu". U primu versamentu si riferisce à u prucessu di aghjunghje polvere di caffè in a pignatta superiore prima chì l'acqua calda entre per via di a differenza di pressione, è dopu aspittà chì l'acqua calda si alzi per l'estrazione; U versamentu dopu si riferisce à versà a polvere di caffè in a pignatta è mischjà la per l'estrazione dopu chì l'acqua calda hè salita cumpletamente in cima.
Tramindui anu i so vantaghji, ma in generale, hè più cunsigliatu per l'amichi principianti d'utilizà u metudu post investimentu per attirà seguitori. Siccomu stu metudu hà menu variabili, l'estrazione di u caffè hè relativamente uniforme. S'ellu hè un primu, u gradu d'estrazione di a polvere di caffè varierà secondu l'ordine di cuntattu cù l'acqua, chì pò purtà più strati ma richiede ancu una maggiore comprensione da parte di l'operatore.
Metudu di mischju di a pignatta di sifone
Quandu si compra u sifone, in più di u corpu di u sifone citatu sopra, serà ancu dotatu di una bacchetta per mescolamentu. Questu hè perchè u metudu d'estrazione di u caffè à sifone appartene à l'estrazione per immersione, dunque l'operazione di mescolamentu serà aduprata in u prucessu di pruduzzione.
Ci sò parechji modi di mischjà, cum'è u metudu di picchiettamentu, u metudu di mischjà circulare, u metudu di mischjà incruciatu, u metudu di mischjà in forma di Z, è ancu u metudu di mischjà in forma di ∞, ecc. À parte u metudu di picchiettamentu, altri metudi di mischjà anu un gradu di mischjà relativamente forte, chì pò aumentà assai a velocità di estrazione di u caffè (secondu a forza è a velocità di mischjà). U metudu di picchiettamentu hè di utilizà u picchiettamentu per versà a polvere di caffè in l'acqua, principalmente per permette à a polvere di caffè di impregnassi cumpletamente. È pudemu sceglie di utilizà questi metudi secondu u nostru propiu metudu di estrazione, ùn ci hè limite à aduprà solu unu.
Strumentu di salvezza per u sifone
In più di i dui strumenti sopra menzionati, avemu ancu bisognu di preparà dui altri accessori quandu estraemu u pote di sifone, chì sò un pannu è una fonte di calore.
Ci vole dui pezzi di tela in tutale, un pannu asciuttu è un pannu umitu! U scopu di un pannu asciuttu hè di prevene l'esplosioni! Prima di cumincià à scaldà a pignatta inferiore, ci vole à asciugà l'umidità in a pignatta inferiore di a pignatta di u sifone. Altrimenti, per via di a presenza di umidità, a pignatta inferiore hè propensa à esplode durante u prucessu di riscaldamentu; U scopu di un pannu umitu hè di cuntrullà a velocità di refluxu di u liquidu di u caffè.
Ci sò parechje opzioni per e fonti di riscaldamentu, cum'è e stufe à gas, e stufe à onde luminose, o e lampade à alcolu, basta ch'elle possinu furnisce riscaldamentu. Sia e stufe à gas cumuni sia e stufe à onde luminose ponu adattà a pruduzzione di calore, è l'aumentu di a temperatura hè relativamente veloce è stabile, ma u costu hè un pocu altu. Ancu s'è e lampade à alcolu anu un costu bassu, a so fonte di calore hè chjuca, instabile, è u tempu di riscaldamentu hè relativamente longu. Ma va bè, si pò aduprà tuttu! À chì serve? Hè cunsigliatu chì quandu si usa una lampada à alcolu, hè megliu aghjunghje acqua calda à a pignatta inferiore, acqua assai tiepida, altrimenti u tempu di riscaldamentu serà veramente longu!
Va bè, ci sò solu uni pochi d'istruzzioni per fà una caffettiera à sifone. Dopu, spieghemu cumu si usa a caffettiera à sifone!
U metudu di pruduzzione di a caffettiera à sifone
Prima di tuttu, capimu i parametri d'estrazione: sta volta serà utilizatu un metudu d'estrazione rapidu, accumpagnatu da un chiccu di caffè ligeramente torrefattu - Kenya Azaria! Cusì, a temperatura di l'acqua serà relativamente alta, intornu à 92 ° C, ciò chì significa chì a sigillatura deve esse fatta quandu si bolle in a pignatta finu à chì si verificanu bolle frequenti; A causa di u cortu tempu d'estrazione di solu 60 secondi è di a torrefazione superficiale di i chicchi di caffè, quì hè utilizatu un prucessu di macinazione ancu più fine di u lavaggiu à manu, cù una marca di 9 gradi nantu à EK43 è una velocità di setacciatura di 90% nantu à u 20esimu setacciu; U rapportu polvere/acqua hè 1:14, ciò chì significa chì 20 g di polvere di caffè hè accumpagnatu da 280 ml d'acqua calda:
1. Prima, prepareremu tutti l'utensili è dopu versemu a quantità d'acqua prevista in a pignatta inferiore.
2. Dopu avè versatu, ricordatevi di utilizà un pannu asciuttu per asciugà e gocce d'acqua chì cascanu da a pignatta per evità u risicu di splosione di a pignatta.
3. Dopu avè asciugatu, prima installemu u dispusitivu di filtrazione in a pignatta superiore. L'operazione specifica hè di calà a catena di ebullizione da a pignatta superiore, è dopu aduprà a forza per appiccà u ganciu di a catena di ebullizione à u cunduttu. Questu pò bluccà strettamente l'uscita di a pignatta superiore cù u dispusitivu di filtrazione, impedendu à troppu fondi di caffè di infiltrà si in a pignatta inferiore! À u listessu tempu, pò rallentà efficacemente a velocità di scarica di l'acqua.
4. Dopu l'installazione, pudemu mette a pignatta superiore nantu à a pignatta inferiore, ricordatevi di assicurà chì a catena di ebullizione possa toccà u fondu, è dopu cumincià à scaldà.
5. Quandu u pote attuale cumencia à pruduce continuamente piccule gocce d'acqua, ùn vi precipite micca. Dopu chì e piccule gocce d'acqua si trasformanu in grande, raddrizzeremu u pote superiore è u presseremu per mette u pote inferiore in un statu di vacuum. Dopu, basta à aspittà chì tutta l'acqua calda in u pote inferiore scorri versu u pote superiore, è pudete cumincià à estrarre!
6. Quandu versate a polvere di caffè, sincronizate u tempu è cuminciate a nostra prima miscelazione. U scopu di sta miscelazione hè di immergere cumpletamente i fondi di caffè, chì hè equivalente à u caffè vapore fattu à manu. Dunque, usemu prima u metudu di picchiettamentu per versà tutti i fondi di caffè in l'acqua per assorbe uniformemente l'acqua.
7. Quandu u tempu ghjunghje à 25 secondi, procederemu cù a seconda agitazione. U scopu di sta agitazione hè di accelerà a dissoluzione di i cumposti di l'aroma di caffè, dunque pudemu aduprà una tecnica cù una intensità di agitazione relativamente alta quì. Per esempiu, u metudu attuale utilizatu in Qianjie hè u metudu di mischju in forma di Z, chì implica disegnà a forma di Z avanti è indietro per mischjà a polvere di caffè per 10 secondi.
8. Quandu u tempu ghjunghje à 50 secondi, procedemu cù a fase finale di mischju. U scopu di questu mischju hè ancu di aumentà a dissoluzione di e sustanze di u caffè, ma a differenza hè chì, postu chì l'estrazione ghjunghje à a fine, ùn ci sò micca assai sustanze dolci è acide in u caffè, dunque ci vole à rallentà a forza di mischju in questu mumentu. U metudu attuale utilizatu in Qianjie hè u metudu di mischju circulare, chì implica disegnà lentamente cerchi.
9. À 55 secondi, pudemu caccià a fonte d'ignizione è aspittà chì u caffè reflux. Sè a velocità di reflux di u caffè hè lenta, pudete aduprà un pannu umitu per asciugà a pignatta per accelerà a calata di temperatura è accelerà u reflux di u caffè, evitendu u risicu di sovraestrazione di caffè.
10. Quandu u liquidu di u caffè hè cumpletamente vultatu in a pignatta inferiore, l'estrazione pò esse cumpletata. À questu puntu, versà u caffè da a pignatta à sifone per a degustazione pò causà una ligera scottatura, dunque pudemu lasciallu asciugà per un pocu prima di degustallu.
11. Dopu avè lasciatu infusu per un pocu tempu, assaggiatelu! In più di i pumati ciliegia brillanti è di l'aroma di prugna acida di u Kenya, si pò ancu sente a dolcezza di u zuccheru giallu è di e pesche d'albicocca. U gustu generale hè grossu è tondu. Ancu s'è u livellu ùn hè micca cusì evidente cum'è u caffè fattu à manu, u caffè à sifone hà un gustu più solidu è un aroma più prominente, dendu un'esperienza cumpletamente diversa.
Data di publicazione: 02-02-2025